04:21 | يكشنبه 13 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day
پیشرفت۴۰ درصدی طرح ارتقا کیفیت محصولات "شبندر" با اعتبار ۱.۵ میلیارد دلاری

1399/11/21 11:57

مدیرعامل شرکت خبر داد:

پیشرفت۴۰ درصدی طرح ارتقا کیفیت محصولات "شبندر" با اعتبار ۱.۵ میلیارد دلاری

نماد برتر- مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس از پیشرفت ۴۰ درصدی طرح ارتقا کیفیت محصولات سنگین خبر داد و گفت: عملیات اجرایی طرح با اعتبار ۱.۵ میلیارد دلار از نیمه سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، هاشم نامور با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی طرح ارتقا کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه بندرعباس گفت: این طرح به دلیل الزامات کاهش تولید نفت کوره، عدم مصرف در بازارهای داخلی و خارجی و قیمت پایین آن برای صادرات، تولید فرآورده‌های ارزشمند و سازگار با محیط زیست و بهبود عملکرد اقتصادی، لازم است به فرآورده‌های سبک و باکیفیت که ارزش افزوده بیشتری دارد تبدیل شود.


وی افزود: با توجه به واردات کک اسفنجی و نبود تولید آن درداخل و شناسایی شرکت‌های تولید کننده آلومینیوم داخلی و مصرف‌کننده کک اسفنجی با شرکت‌های آلومینیوم‌سازی و سازمان ایمیدرو مذاکره شد و درنتیجه منجر به درخواست ایمیدرو برای تولید کک اسفنجی به منظور تامین نیاز صنایع آلومینیوم‎سازی شد.


این مقام مسئول ادامه داد: مرحله مطالعات فنی و انتخاب الگوی پالایشی به طور کامل انجام شده و طراحی پایه و بنیادین طرح با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت درحال انجام است. برای اجرای این طرح بزرگ ۳ سال زمان در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی با اعتبار ۱.۵ میلیارد دلار از نیمه سال آینده آغاز می‌شود.


نامور گفت: با ساخت مخازن جدید در مجموع ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌ها در این پالایشگاه به ۱.۵ میلیون بشکه افزایش می یابد و حجم ذخیره‌سازی را به مدت ۱۰ روز افزایش می دهد.با ایجاد طرح‌های توسعه در این شرکت، بنزین و نفت گاز با استاندارد یورو ۵ و یورو ۴ به تولید رسیده است.


وی افزود: گازمایع، بنزین موتور، سوخت جت (ATK)، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره محصولات اصلی و وکیوم باتوم، وکیوم سلابس، گوگرد، لوبکات سنگین، آیزوریسایکل و حلال ۴۰۲ فرآورده‌های ویژه تولیدی این پالایشگاه را تشکیل می‌دهند.